Gårdagens ridpass

Gårdagens ridpass: Igår hoppade jag. La ut först ut 5 bommar som jag skritta och trava över, sen hade jag ett kryss. Hoppade bara kryss och det blev kanske 80 cm kryss. Ganska lagom.
Är så härligt att man kan hoppa nu äntligen :D Jag längtar tills hopplektionerna drar igång i stallet!

Hon var verkligen super lugn och fin. Jag började med att göra henne mjuk och lugn i skritten med serpentiner och sen att hon gick över bommarna, sedan travade jag lite, och hon blev lite krånlig i höger varv som jag spec har det jobbigare i och Isola är lite svårare i det varvet, så gick in på en volt och ställde henne i traven. Gick super bra.
Sen skutta vi över och hade oss. Hon blev inte ens stressad när vi hoppade i galopp ens. Hon gick tillbaka till lugn och fin trav.

ÄR SUPER NÖJD. Min tjej är bäst!

Såhär såg hon ut igår:



Hon är det finaste jag vet.

Tränset: Hööks
Shabrack: Horze tror jag?
Sadel: Freemax
Benskydd: Kommer jag fatksitk inte på just nu xD

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha, det är det många som gör ^^ Han är min lilla stjärna han, så himla synd att vi kanske måste ta bort honom bara, om ingen vi känner vill ha honom "på foder"..

2011-04-26 @ 15:04:24
URL: http://gorillanpernilla.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Förut har han haft kotledsinflammation ett x antal gånger, och för 1,5 år sedan blev han utdömd men vi behöll honom och lät honom vila i ungefär ett halvår. Sen började jag rida igång honom lite smått, och det året som gått nu har varit det bästa året tsm med honom! Men nu efter vintern har han fått tillbaka sjukdomen, och jag tycker det känns bäst att ta bort honom och låta honom vara "fri", om du fattar vad jag menar? Han kommer inte kunna tävla & träna nå mer, som han älskar. Och han tycker det inte är kul att bara ridas ut, han vill ridas hårt. Så därför :)

2011-04-26 @ 22:38:48
URL: http://gorillanpernilla.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Ja, funderar fortfarande på om jag gör rätt :/

2011-04-28 @ 10:40:18
URL: http://gorillanpernilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0