Svar på frågestund - del 2

 

Hur många läsare har du? :)

Jag har cirka 100 unika läsare om dagen :) Olika från dag till dag, men typ 100 unika.

Har du en egen häst?

Japp det har jag, eller på papper är det min mammas, men hon köpte henen till mig.


Hur gammal och stor är den isf?

Isola är 13 år och är 1 m 56 cm.


Har du alltid haft egen häst eller ridit på t.ex ridskola?

Inte alltid, hade förut en foderponnie som jag växte ur. Red på ridskola tills jag var 14 år, då jag inte hade tid eftersom jag hade Isola. :)


Hur länge har du ridit?

Sedan jag typ var, 4-5 år. Har inte haft något uppehåll sedan dess.


Har du tävlat mycket?

Tävlade mycket hoppning förut, dock inga höga klasser. På ponnie för en som undrar :)

 

Vilken är din favorit ras?

Jag är väldigt svag för gotlandsruss, jag bara älskar dom haha. Så blir nog gotlandsruss, förlåt Isola!!


Vad tycker du om Islandshästar?

Dom är väldigt fina, fluffiga djur :D

 

hur länge har du haft din häst ? :)

Den jag har  nu har jag haft i snart 5 år, alltså Isola.


vad har du för sadel?

Jag har en bomlös sadel som är röd som finns att köpa från börjes om jag inte minns fel. Kostar typ 5000 kr.


vad har du för dator ?:)

Öhhhhm… en bärbar xD HAHA. Nej men vet inte vad det är för någon, den är iaf...svart HAHA.

 

Vad tycker du om gymkhana? :D

Jag älskar det! Tycker det är super kul! Har tävlat det typ 1-3 gånger, första gången åkte jag av och gjorde kullebytta HAHA.

 

Ska du tävla någonting med Isola inom den närmsta framtiden (alltså 1 eller 2 år) och om ja - vad för gren? Och om nej - varför inte? :D

Mitt mål är att göra det, och tillenbörjan är det dressyr, men sedan när vi är ”klara” med det går jag vidare till det jag brinner för – HOPPNING. Sen beror det mycket på hur Isola, känns hon redo? Tycker hon det är kul. Jag anpassar mig till henne som sagt. :)

 

Tack för alla frågor jag fått! Hoppas ni är nöjda. :)


Kommentarer
Postat av: Moa Jonsson

sv: Tack så mkt! Ja, det är det :)

2011-01-22 @ 11:45:18
URL: http://moajonsson.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0