5 saker ni inte visste om mig och Isola

1. Isola och jag har typ bott väldigt nära varandra innan jag ägde henne, visste att hon ens fanns. Min gamla musiklärare ägde faktiskt henne hahah.

2. Jag har ramlat av Isola 1 gång från det att jag köpte henne. Jag red barbacka, satt i min egna tankar Isola skuttar åt sidan för något som var läskigt, jag glider långsamt av. HAHAH. Isola är inte hästen som gör så man ramlar av. (min första häst var nämlingen en som kunde kasta av en)

3. Under första året jag hade Isola, trodde jag att hon var världens lydigaste häst. Hon stannade alltid när jag stannade och allt. Så jag trodde att man kunde gå med henne lös i skogen, men det sluta med en rymmning....

4. Isola är en väldigt lekfull häst. Hon kan få för sig när man hämtar henne, att vi ska leka. Dvs att hon springer retfullt bort från mig. Leken kan hålla på flera timmar, och slutar inte förens hon vill. ;)

5. Varje gång jag ska träna måste Isola blåsa lite i mitt ansikte, och att jag blåser tillbaka i henne näsa. Det är en mysig grej vi har tsm.


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Så du tycker att ett spydigt uttalande är trevligt? Ja då får det stå för dig isf.



Var har jag skrivit om täckesanvändning eller ökande av mat över huvudtaget? Det jag menar på är att om hästen faller ur så täcks inte behovet JUST DÅ. Då får man hitta annan lösning. Sluta hitta på saker jag inte sagt.

2011-08-07 @ 13:15:28
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: Ska sälja Teknan därför att jag länge funderat på att byta upp mig till något jag som ryttare trivs i ännu bättre. Sen jag köpte hoppsadeln har jag blivit bortskämd med den comforten. Så jämfört med den är Teknan hård.



Sen så har jag blivit lite orolig nu senare tid eftersom den glappar så mkt när jag rider. Men det är för att den ligger något i framlut, så det skulle säkert funka med en smalare bomvidd. Men eftersom jag ändå tänkt byta upp mig till en skönare så känns det ändå som att jag bör sälja den nu istället. :)

2011-08-07 @ 14:16:58
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0