Gårdagens ridpass

Igår gav jag mig ut på gärdet igen. Red ett dressyrpass på 35 min.

Jobbade väldigt mycket med traven, och byta varv och ställa om. Hon kändes jätte fin och lyssnade på hjälperna och stressa inte iväg alls. Hon jobbade väldigt bra med. När jag kände mig nöjd, vilket gick rätt så fort, så tog jag en kort galopp. Tänkte inte på formen eller något, utan lät hennes sträcka ut sig, sen skrittade jag av.

Med Isola kör jag alltid den att när jag blir nöjd med ett moment, så byter jag varv, eller gör något annat, sen går tillbaka till det. För jag tycker inte man tjänar något till att hålla på med en och samma sak i 1 timma, om man får det man vill ha. Om vi säger att jag kör på en volt, fort och inställning, får jag mina steg kan jag lika bra byta varv, och sen gå tillbaka till det senare. Håller man på 1 timma med samma sak, tröttnar hon bara.

Så är nöjd med passet. Hur vi såg ut kommer det bilder på.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Det är bra med variation :) som du säger så är det väl lätthänt att det blir långtråkigt om man bara rider samma sak hela tiden liksom.

2011-08-04 @ 15:08:00
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0