En pigg häst

Idag hade jag tänkt mig en mysig skritt tur i skogen. Vilket Isola inte tyckte att det skulle bli. Redan från början kände jag hur pigg hon är, men hon har ju vilat i 2 veckor, så inte så konstigt. ;)

Skrittade en runda som brukar ta i skritt 30-40 min för mig och Isola, den skrittade vi på 20 min idag. Fort som fan gick det, och fick sitta och försöka få henne att tat lite lugnt.

Hon kändes iaf fin och jobbvänlig även fast det gick fort. I morgon blir det antagligen longering/tömkörning eller en skritt i skogen. Beror på vad jag känner och hur Isola känns.
Hon är även i en period då hon brunstar, eller skvätter som jag kallar det. Vi har ett sto i stallet som gärna piper rätt så mycket, såfort hon piper visar Isola att hon finns igenom att skvätta.

Ibland är det härligt med att ha ett sto ;)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ston är bäst xD hehe



SV: Åh Tack!

2011-07-11 @ 22:40:13
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Caroline

SV: Tack, jag gillar den också! :)

2011-07-12 @ 00:04:35
URL: http://sundsvallsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0