Dagens ridlektion

Idag kändes vi lite ringrostiga, men gud vad fin hon var iaf. Men hon verkligen KÄMPAR med att trava omkull mig, så jag hamnar i otackt. Men det går bättre och bättre.

Vi började med att trava och vända snett igenom, lägga en volt på mitt volten, vänta snett igenom och volt på mittvolten, och göra det ett par gånger. Planera vägen. Tjejen min var super duktig, det är jag som hamnar ur balans ibland, men så kan det vara.
Sen efter att hon varit super fin, tränade vi på att göra skänkelvikning vid hörnen. Svårt att förklara, men när du kommer innan hörnet tex i höger varv vänder man upp och flyttar. Kan visa någon gång hur jag menar.
Även där var hon super fin.

Sen gick vi över på galoppen. Tjejen min var super duktig, men hon sprang i väg lite när jag hamnar helt konstigt. Vi lyckades iaf med 2 galopp ombyten, och rätt galopp båda gångerna. Så blev nöjd.
Sen vänster galoppen var hon super fin i.

Är super nöjd över min älskade, hon gör framsteg hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

härligt att det går bra :)

2011-06-23 @ 11:02:40
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

heh aa :)

2011-06-23 @ 11:28:25
URL: http://tovesegnablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0