Jag gillar inte att frysa

Hejsan!
Idag var det Saras dag ute i stallet, så har varit hemma hos Wb hela dagen. Vi har kollat på TV.
Har inget speciellt att skriva faktiskt.
Men igår longerade jag henne och tränade på att hon ska lyssna på min röst. Gick super bra! Hon lyssnade bra bra.

En fråga;
Lyssnar era hästar på era röster? T.ex om ni säger halt, gör eran häst halt?

Isola lyssnar på om man säger halt, men proa måste man göra med. Men tycker det är skönt att hon kan lyssna på min röst istället för att banka och slita i hästen. Inte för att man bankar och sliter, men jag hoppas ni förstår principen.
Nu ska jag kolla Pardise Hotel och sedan sova.
Kommer bättre inlägg i morgon!
Mosh!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Ridskolehästarna har ju lärt sig att känna igen röstkommandon haha! Man märker det speciellt när man ska fatta galopp och ridläraren säger "och så kommer ni fram i gaaaaalopp" :D

2010-12-15 @ 12:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0