Skritt tur i skogen

Jag red som sagt ut på Isola idag. Hade planer på att hinna rida innan det skulle bli mörkt, men jag red ut i skymningen. Gjorde mig igenting, då jag inte är mörkrädd. :)
Jag jobbade henne i skritt bara idag, men märkte att hon antar att hon inte behöver arbeta när hon är ute i skogen. Det är jätte jobbigt, för när man är i paddocken är hon jätte lätt att arbeta, men ute i skogen vill hon inte alls. Men fick min vilja igenom och tränade på att ställe henne höger och vänster i fromen. Hon lyssnade jätte bra.
Det går mycket bättre med Isolas form just nu tycker jag. Hon går bättre och bättre för varje dag. Nu kommer hon ner rätt med. Tack vare träningen.
Rundan fick av mig 4 stjärnor av 5 möjliga.

Och en fråga:

Anser era hästar att bara för man rider i skogen behöver dom inte arbeta? Utan det är mest spring och bus?

Kommentarer
Postat av: bisse

Hmm, när galopp sträckorna kommer så vill Zola absolut inte arbeta, men sen är hon ju en sänhär häst som tänker "bara för att jag går fint här då kan jag väl galoppera lite här" eller " jag fattar den ffinaste galoppen jag kan, mjuk, långsam, och sammarbetsvillig så kanske jag kan få fortsätta med den" haha



när ska jag få komma ut och kolla i det nya stallet då? :D<3

2010-12-12 @ 16:06:11
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: sandra Å

bra blogg :D

2011-01-17 @ 22:04:11
URL: http://helgesandras.blogg.se/
Postat av: Céline

Min häst är rätt svår att få att göra något vettigt i dressyrväg när vi är ute och rider. Det går om man är på nåt fält eller så efter att han lugnat ner sig lite, men när vi inte är kvar på ett bestämt område så ska han alltid titta på allt och koncentrera sig på vad som händer runt omkring...



Då blir det lite svårt, då får man va riktigt envis ;)

2011-01-21 @ 23:46:29
URL: http://celinsaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0