En lite diss!

Något i hästvärlden jag inte kan förstå riktigt är:

" Varför skaffa häst, betala en häst, om du inte gör något med din häst?"


Lixom en häst är ju ganska dyr att ha. Isola är väldigt dyr att ha, i foderväg kostar hon  runt 500 kr varje månad. Och då är det endast kraft, korn kross och betfor inräknat.

Men det jag vill komma fram till iaf, det är att väljer jag att skaffa häst, kan jag inte ha hästen gå  i hagen om dagarna, och sen in i boxen bara. Man måste göra något med hästen. Hur egotrippat det här låter så tänker jag såhär:

"med dom pengarna jag lägger ut på hästen, vill jag ju få något utav det" - då tänker säkert någon "Du får ju vara med hästen?"

Visst det är sant. Jag är så lycklig att jag får vara med Isola varje dag, men då ska jag VARA med Isola, inte bara mocka fixa mat slänga in hästen åka hem.
Jag ser det lite såhär: Hästens betalning tillbaka till dig, är att du får hålla på med den.

Sen att man kanske inte kan rida alla hästa pga skador osv, är en annan sak. Men bara för en häst är skadat kan man rykta, trick träna hästen.

Jag tycker folk lägger ut för mycket pengar för att ha hästen, men inte gör något med den. Det tycker jag får en rå diss av mig!
Man måste ha intresset för att ha en häst, inte bara köpa köpa och köpa.

Kommentarer
Postat av: Erica

Sv: Verkligen! :D



Håller med dig, nu för tiden ägnar sig folk mindre och mindre åt att tex borsta hästen.

2011-04-08 @ 06:00:27
URL: http://horsegeeks.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Jag vet faktiskt inte vad för ras han är, bara att han kommer från Tyskland.



Jo, jag ska försöka få lite klipp och bilder med mig hem! :)

2011-04-08 @ 07:06:00
URL: http://ridskoleryttare.blogg.se/
Postat av: Emma - En allroundryttare!

SV: hehe vad roligt! :)

2011-04-08 @ 09:18:40
URL: http://enallroundryttare.blogg.se/
Postat av: L

jag håller med lite i det du skriver för det är aldeles för mycket sådant just nu. Folk bara köper för att de ska ha.. och så skulle jag tacka för din komentar med haha :D

2011-04-08 @ 10:01:52
URL: http://linnternstrom.blogg.se/
Postat av: jenny✿

Det är så tråkigt om folk inte tar sig tid att pyssla och rida sin häst. Bättre att de säljer om de inte har tid så någon annan kan ösa kärlek, motion och allt va en häst mår bra av.

2011-04-08 @ 21:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0