Ridlektionen

Lite sent att skriva, men har inte haft tid och ork ritigt. Men nu kommer det iaf :D

Onsdagens ridpass: Red lektion för min tränare. Tränade på en volt. Det vi tränade på var att hon ska gå rätt i form, kunna vara stäld innot och gå undan skänken. Sen tränade vi igång sättningar. Hon var super duktig, med tanke på att vi bara skrittat hela vintern. Men min lärare sa iaf att det syns att jag skrittat hela vintern! :D Det har iaf gjort nytta!

Onsdagens plus: Hon hade väldigt fin trav, och försökte göra sitt bästa hela tiden. Även om orken inte alltid fanns där. Hon gick väldigt fint i skritten i formen och så. Mot slutet blev hon riktigt mjuk kände man.

Onsdagens minus: När hon inte orkade hålla i gång i traven där nere tog hon fram flyktvägen galopp, stutsa på samma ställe eller stegra. Dock var det mitt fel att hon stutsa och stegra, för jag var för seg på att lätta tygen. Men sen gick det bra när jag lättade. Jag tycker hon skötte sig utmärkt, och dom minus som finns är mitt fel, sen att hon inte orkar hålla allt hela tiden är ju en grej vi ska träna upp!

Är super nöjd efter ridlektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0