Gårdagens ridpass

Igår gav jag mig ut på gärdet igen. Idag var hon fortfarande lite spänd, men det släppte. Jobbade lite på volter i skritten.

Traven var hon kanonfin i. Lugnt och fint. Hon jobbade på bra i den. Galoppen var kanon med. Så är nöjd.
Hon var dock lite dum i galoppen och blev lite arg på mig, men med Isola tjänar man inte ett skit på att bli arg tillbaka, utan man får helt enkelt ta det lugnt och börja om. Så efter ett tag gav hon sig, och jag fick lugn fin galopp. Höll på i cirka 40 min, då med fram och av skrittning.

Idag skulle jag egentligen ridit lektion, men tråkigt nog är min tränare bortrest, så ska rida dressyr på gärdet idag med. (blir mycket gärdet, pga att vi endast har typ 2 veckor på oss att rida där, eftersom han plöjer snart. Något jag saknar från mitt förra stall, då man fick rida året runt...)

Ska försöka få någon att fota idag, men det återstår att se om jag får med mig någon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0