Dag 1 - Presentera dig och din häst

Jag heter Sandra och är 18 år gammal och min häst heter Isola Grande och är 13 år gammal. Isola är rasen Svenskt Varmblo. Hon har bott hos mig snart i 5 år.
Just nu bor Isola på en gård som ligger några km utanför Katrineholm (mot vingåker). Vi flyttade dit i Nov och trivs ganska bra just nu!
Vi tränar 1 gång i veckan för tränare och utvecklas hela tiden.



Både jag och Isola gillar att hoppa. Vi tycker det är super roligt.
Isola gillar även att arbeta och få tänka, fast jag gillar mer när det svänger och man flyger över hinder eller skrittar i skogen och tar det lugnt. Men jag jobbar på att tycka det är roligt att vara på banan och arbeta henne i dressyr.
Isola har en väldigt spännande personlighet. Ibland kan hon få för sig att hon inte vill in och man kan få försöka få in henne i flera timmar, och iblan kommer hon springande när man kommer.
Hon är en väligt nyfiken dam som tycker allt är roligt och intresant.
Hon har även en tiggarpose, när hon vet att man håller på med mat och hon älskar att rulla sig efter ett ridpass i hagen. Gärna den lerigaste fläcken hon kan hitta hihihi.



Isola är min bästavän och hon är den bästaste som finns.

Kommentarer
Postat av: sandra

vad fin hon är :D

2011-01-06 @ 17:43:17
URL: http://helgesandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0