Dag 2 – Min första egna häst

Min första häst var en liten rackare som heter Pepsi. (igentligen hade vi han på foder, men jag såg han alltid som min, så därför säger jag att han är min!)
Jag fick han när jag var 11-12 år. Han var en svart blandis mellan shettis och russ, han var runt 1,07 om jag inte minns fel? Han var den envisaste ponnyn jag någonsin mött!
I början var jag livrädd för han, eftersom han kunde få för sig att stegra. Jag var rädd att han skulle göra mig illa hahah. Eftersom Peppe som jag kallade han kände det så bestämde han över mig...TILLS jag övervann min rädsla och vi började sammarbeta. Vi hade en riktigt rolig tid ihop. Jag lärde mig väldigt mycket om att ha egen häst. Dock växte jag ju ut han, så tillsist såldes han.
Just nu vet jag inte riktigt vart han är, men han såldes i närheten iaf. Typ utanför katrineholm.
Jag har bilder på han, men inte på denna data, utan på min förra. Ska sätta igång datan och fixa fram bilder på han.

Pepsi ♥

Kommentarer
Postat av: malin

fin blogg!

2011-01-06 @ 09:13:00
URL: http://malinnlindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0