Svar på frågestunden - del 1

Skulle blivit så mycket frågor om jag tagit alla på samma gång, sen kanske det kommer in fler frågor under natten/dagen i morgon.
Men här kommer svar på typ hälften :) Hoppas ni är nöjda med svaren!

vad det är för häst du har? :)

Jag har ett svenskt Varmblod som heter Isola Grande. :)

 

Hur länge har du bloggat?

Jag har bloggat ett par år, men har typ tröttnat efter ett tag haha. Men på denna blogg sen dec.


Varför började du blogga? :)

Jag tycker det är kul att dela mina åsikter med andra människor :)

 

Jag har ju varit med i alla uppoch ner gångar för dig och Isola, min fråga är hur orkar du?
Alltså Isola är inte den lättaste hästen att tas med verkar det som. Och Zola har inte vart i närheten så bråkig som Isola kan vara ibland (you know när isola tyckte det var nice att gå på två ben hela tiden haha) (:

Ja du, den frågan har jag med ställt mig själv.. hur orkar jag? Men jag tror att min kärlek till min bästa vän är så pass stark att när jag vill ge upp och aldrig mer sätta mig på henne igen så säger någon i mitt huvud ”Det är din bästa vän, glöm inte det”. Isola är oftast lätt att ha och göra med, om det är på hennes vilkor såattsäga, men jag tror jag biter ihop och plågar mig igenom hennes jobbiga stunder haha. :)

 

vad gör du om 10 år? :D

Ja du, då är jag 28 år, har kanske barn, bor på en fin gård och lever lyckligt? :D

 

Är din häst en travare?

Hon är FD travare. Tycker inte man kan kalla henne travare, eftersom hon inte tävlas i trav. :) Hon är rasen svenskt varmblod, så :)


Hur kom det sej att du börja blogga?

Ville dela mina åsikter med andra.


Vad har du för framtida planer med din polle ?

Mina framtida planer är att få in mera grunder i dressyren, och när grunderna sitter gå över på hoppning. :)

 

Håller du på med frihetsdressyr?
lär du ut isf ? : )

Nej… Men skulle vara kul att hålla på med. Hade säkert kunnat lära ut om jag kunnat ;)

 

Vad är isola för ras?

Isola är svenskt varmblod. :) Det var en fråga som kom ofta haha.


hur gammal är hon?

Hon är född 1997, så hon är 13 år och blir snart 14 barre.

tävlar du i ngn gren, eller är du hobbyryttare?

Just nu tävlar jag inget, tävlade lite hoppning förut, så man kan kalla mig lite hobbyryttare.

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

SV: 3delat fullcheek =)

2011-01-21 @ 07:15:18
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

En liten notis bara, Svenskt varmblod är den korrekta benämningen på ett halvblod.



Tänkte, det kan missuppfattas från de som går efter det namnet. :-)

2011-01-21 @ 07:49:24
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hihi, men visst är det lite kul? När man ser alla de här grejerna återkomma dagarna i ända ;) Man undrar vad de tänker och hur de tänker när de just gör dessa grejer, varje dag :P

2011-01-21 @ 08:12:04
URL: http://jeila.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Ja, det är en islandshäst jag har :)

2011-01-21 @ 09:37:54
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0