Lördagens ridpass

Har inte skrivit om lördagen, så tänkte göra det.

Idag red jag i skogen i cirka 40-50 min. Tränade mycket på traven. Red på 2 delat bett, och så bra och lyhört som hon gick i lördags, brukar hon inte göra på 2 delat bett. Så det var kul!
Galoppen var lite hipsig dock, men den dög.

Jag upptäckte dock ett ganska stort problem!!! När jag rider i skogen brukar jag inte bry mig om sittben, galopp osv. Fast idag tänkte jag på det, och isola gör så jag automatiskt rider i vänster sittben hela tiden. Så jag skulle byta. Men det gick inte... Hittade ingen tackt alls, inte ett skit. På banan hittar jag den alltid, men nu gick det bara inte. Insåg att det är Isola det är fel på... eftersom hon har det jobbigaste i höger varv, försöker hon få mig ur balans, så jag ska byta sittben. Efter att jag sagt till henne, funkade det några steg. Då bröt jag av, skritta lite, satte igång i trav, fick säga till henne på skarpen, sen gick det.
Så från och med nu, ska jag rida i båda "varven" när jag är ute i skogen.

Annars var hon rätt så lugn och fin. Hon stressade inte upp sig i onödan, som hon brukar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0