Svar på tal

Anonym om Stödfodring på sommaren?:
Ger aldrig Penny hö/kraftfoder på sommaren. Har turen att ha riktigt bra beten hemma och många hagar att flytta mellan så hon behöver aldrig något extra. Bra gräs bidrar ju till att dom inte behöver något kraftfoder heller :) Haft bra hö det senaste på vintrarna oxå så inget kraftfoder behövs då heller!


sv: Igentligen spelar inte betet någon roll, utan det är hästen. Isola har alltid varit på bra bete, men eftersom hon är en sån pass tunn häst i helhet, måste hon ha stödfodrningen samtidigt som hon går på bete, för att kunna bli lite tjockare. Vi har även haft bra hö, men det är som med människor, endel kan äta hur mycket onyttigt som helst och inte gå upp ett hekto, medans andra går upp direkt. Så är det ju med hästar med, Isola behöver väldigt mycket, medans tex ett annat varmblod i stallet blir tjock över en natt. Så jag tycker det är fel att säga att bra "gräs" bidrar till att dom inte behöver kraftfoder, för det stämmer inte.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Antar att det där var underförstått. "folk som är på andra om deras sadlar" måste vara mig du menar?



Man ser tydligt på bilder att en sadel ligger i bakvikt, och man ser tydligt på bilder om en sadel har för litet säte för ryttaren.



Ingen behöver lyssna, absolut inte. Men jag säger inget för att vara dum och elak, utan bara för att jag tycker synd om hästen.



Om man inte vill ha kritik/hjälp/åsikter på sin blogg, då kan man ta bort kommentarfältet.

Sen finns det ju de som är rakt igenom elaka när de kommenterar, (då gärna anonymt)och de stackars människorna utan självkänsla har jag inte mycket för. Dessa människor ignorerar jag.



2011-06-29 @ 10:32:53
URL: http://pei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0