Det här med medryttare

Tänkte skriva ett inlägg om mina åsikter om medryttare och även lite andras åsikter.

Endel säger: "En medryttare kan vara bra, men jag tycker att om man har det så ska man inte ha häst, det är ett tecken på att man inte har tid med sin häst".
Visst på sätt och vis kan jag hålla med om det, men samtidigt inte.
Jag har medryttare, inte för att jag inte har tid med min häst, utan för det är väldigt bra för dels Isola och ha någon annan som rider henne och inte alltid jag, sedan för min skull med. Det kan vara skönt att få vila en gång i veckan ibland tycker jag. Spec när man pluggar sista året tycker jag. Jag tar ju hand om Isola helt själv och mamma är ju inte med så spec ofta i stallet. Sjävklart följer hon med om jag vill det och tar hand om Isola när inte jag och Sara kan, men det händer inte spec ofta.

Eftersom jag tycker min medryttare och Isola passar bra ihop, så är jag väldigt nöjd. Det är det viktigaste. Sen tar hon väldigt bra hand om Isola och jag uppskattar att jag har henne. Jag litar på henne.

Hade det varit så att jag inte haft tid med min häst, hade jag självklart inte haft häst. Men jag har tid.

Vad är era åsikter om att ha medryttare?

Kommentarer
Postat av: josefine - var med och tävla om en mountain-horse fleecejacka!

Tycker inte det finns någon anledning som är fel att inte kunna ha medryttare. :) Om det är för tiden eller pengarna har väl mindre betydelse.



Hörde oxå dedär att vissa inte tkr man ska ha häst.. Så .. jaha, då kanske jag bör sälja Bellan då? :P Näe tror inte de.. Har väl ingen betydelse hur ofta man som ägare rider, huvudsaken är väl att hästen inte blir lidande, kan jag tycka.

2011-03-25 @ 19:42:15
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inget fel med medryttare, jag och madde är ju det till Zola även fall vi äger zola tillsammans hah, Men jag vet inte fall jag skulle vilja ha medryttare på Zola alltså en helt annat, eftersom vi redan är två! (:



Plus att jag är ju lite av en hönsmamma :( ;)

2011-03-26 @ 10:49:47
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Sara

hejsan sandra !



jag tycker det är jätte kul och vara hos lilla bebisen ! hon är helt underbar och rida och det finns alltid saker man kan jobba med och det gillar jag verkligen !



det är underbart av dig att jag får ta hand om henne 1 gång i veckan, det är jag verkligen tacksam för !



det är ju bra och ha medryttare tycker jag också när man vill ha lite hjälp och att allt passar som det ska.



Kram sara !

2011-03-29 @ 13:47:23
URL: http://saarraalarsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0